Langsung ke konten utama

Cara Makan Buah Zuriat Khasiat Buah Zuriat Mekah

Cara makan buah zuriat

Allow, selamat sore, pada kali ini akan membahas mengenai khasiat buah zuriat mekah Cara makan buah zuriat simak selengkapnya 

Salam buah hati semua... akar bella sayangkan semua oranglah, bella nak share satu formula orang tua yang diturunkan kat bella iaitu Mengenai buah zuriat.

buah zuriat, kaidah bersiar-siar buah zuriat,

hmmm sape tau buah ni untuk apa? Sebenarnya Buah Zuriat juga dikenali sebagai Buah Hawa alias Buah Adam.Di negara Arab, buah ini dikenali sebagai Doum. Di negri arab, buah ini dijual sebagai sediaan herba untuk mengatasi masalah produktivitas kreativitas di kalangan lelaki dan wanita.

Tetapi siap juga yang menyatakan guna buah ini takda langsung kaitan dengan kesuburan. Buah ni bertambah kepada khasiat-khasiat lain seperti:-

-Mengubati darah tinggi mahu pun darah rendah

-Membetulkan hormon pada diri kita

-Menghilangkan lenguh2 di seluruh badan

-Menambahkan tenaga

-Melancarkan kedatangan haid

Tapi emak bella kata, Jiran depan bangunan meneguk cairan buah bani ni alhamdullilah lekat. Sekarang anak dah 3orang. Sebab emak bella yang kata oke bella pun cuba je la. Bella nikah sesama dengan adinda bella. Padahal bella memiliki majlis, tapi adinda bella nak tumpang. Jadi akur je la. Sebab adinda kan?? Tak memperhebat nak say no. Orang kata nikah sama ni alpa seorang akan panas. Tu yang bella tengah takutkan dan risaukan. hmmmm "YA ALLAH dengan bantuanMU, kurniakanlah kepada ku lever yang sentiasa sabar dan sentiasa redha dengan ketentuanMU, Sesungguhnya ai insan yang lemah dengan tipu daya syaitan".AMINnnnn....

Takut tau. Kadang2x cukup bella rasa nak mengamuk kat family akar kenapalah suruh adinda bella wat sama. Time nak nikah tu bella tanya tok kadi. "uztaz, takpe ke nikah sama ni?" uztaz tu kata "astafirruALLAHalazim..... istifar, jangan cukup syirik."hehehe. Mak bella cubit2x. Yela.. berkeliaran oke ala ni la.. Bella pun ayal nak percaya, Tapi jiran bella pun sama. Kawen hari yang sama. Seorang dah siap duet anak. Seorang lagi takda. Check doctor semua kata ok. Rahim pun cantik. Tak ke pelik. Argggh lantak la. Tu semua siap hikmah dan siap alasanNYA.

Berbalik ala buah bani ni, Buah ni hanya terdapat dari mekah saja tau. Jadi berpatutan memasok dari orang yang nak ke sana. Memang keuntungan bella. Kawan bella dah pregnant. Dia tumpang sedih la bella tak pregnant lagi. Jadi dia sedekahkan buah bani tu. Siap alokasi lever unta yang biasa tu lagi. NINI and Lobang, Kalaulah kot2x korang terbaca blog ai ni, Aku nak ucapkan bebanyak dapat kasih dan I LOVE YOU so much Friend!! ye la bising bendu yang menunjukkan rasa kesian, Tapi tak bising yang sudi ambik tindakkan untuk membantu.AN?

Amaran!! jangan la korang percaya yang buah ni boleh alokasi kita anak. Bukan tau. Ini merupakan jarak upaya kita untuk membaca anak. Macam kita demam, upaya kita nak sihat jangan meneguk ais, bersiar-siar ubat. Pastu sihat. Ubat upaya kita, yang memulihkan tu tuhan kita. Kita upaya dan tawakal. Ada juga yang bella melafalkan dari blog orang lain. Dia kata dia tak mau meneguk cairan ni, akar takda saintifik pun yang menyatakan buah bani ni boleh meluaskan kesuburan, ala ni dah was2x tak yakin memang lah tak menjadi. Penting yakin tu. Usaha je kan.. Kalaupun buah ni takda kaitan dengan kesuburan, segala apa salahnya? meneguk jela.Mungkin alokasi kebaikan untuk benda lain. Anggap ala ubat je. Serasi acap sihat. Tak serasi gial sikit la sihatnya.

Tapi takpe kita upaya je. Biar tuhan yang tentukan. Ada juga yang bella melafalkan dari blog orang lain kata dia jumpa uztaz berharap formula nak hamil a.k.a mengandung la kan.. Uztaz tu kata Kita berpatutan lah pelbagaikan kaidah kita dan suami bersama tu. Macam orang putih. Kat batas semak, ganggang tangga, bawah katil, Atas mesin basuh.Hahahahahah... acah je bukan tempatnya yang berubah. Tapi caranya. Ni pepandai korang la. Kang budak sekolah melafalkan blog bella ni berabe plak. Pastu uztaz tu kata lagi cari buah bani ni alias buah hamil. Tengok..uztaz tau alokasi petua. Kita cuba je la.

Cara bersiar-siar buah bani ni siap 1000 ala kaidah yang disyorkan.Antaranya;-

Cara pertama:-

 2 biji di cabut sabutnya dan bijinya sekali, sehabis itu menjerang sabut dan biji buah itu pada 5 ayan cairan sahaja selagi 15mint.Selepas itu biarkan selagi 6 jam dan blend sabut buah bani sahaja sama airnya tadi. Hanya sabutnya saja kita blend, selepas blend tapis dan minum.Esoknya ikut kaidah yang sama untuk boleh cairan buah bani yang fresh lagi berkhasiat, buah bani tak boleh direbus berulang kali.....khasiat buah bani akan hilang bila menjerang banyak kali sbb itu berpatutan buat setiap hari 2 biji meneguk saban hari selagi 3minggu pada saban bulan.

 kami di arab senun memang manfaat kaidah ini untuk mendapat guna buah itu.

(cara yang ini tak boleh meneguk time period)

Cara kedua:-

 Menggunakan sudu di ketuk-ketuk sekitar buah bani ( tak krusial di belah ) dan kita ibaratkan seperti kita sagat/kikis buah ini menjadi serbuk dan di bersiar-siar begitu sahaja ataupun di campur bersama susu.

Cara ketiga:-

Oleh kerana buah ini juga di gelar buah adam dan hawa, bahwa siap yang merebus duet biji buah ini amat gus. Buah di belah kepada dua, dan di ingatkan buah ini keras dan memerlukan keupayaan yang kuat untuk membelahnya. Rebus biji dan isirungnya sekali,sehingga cairan bertukar warna seakan-akan teh. Dan di sarankan di meneguk selagi 44hari alias sehingga mengandung. Diminum suami isteri dan boleh direbus berulangkali sehinggalah cairan rebusan itu bertukar warna menjadi bersih kembali anyar di berganti dengan buah yang baru.

(Boleh diminum ala bila-bila abad sahaja,malah buah ini juga andaikata dia gosok-gosok ke sendi-sendi kita yang sakit,Insya Allah akan terasa kelegaannya)

Cara keempat:

Bella gunakan kaidah ni. Ambil duet biji buah zuriat. Potong cukup abis kulitnya. Ambil yang bahagian dalamnya sahaja. Potong kecil-kecil dan menjerang 1/2 jam. Time ni bella lupa nak setkan jam. Jadi bella tengok airnya dan berubah warna menjadi kuning ok la tu. Pastu meneguk suami isteri. Buah yang dipotong semula boleh digunakan berkali-kali sehingga cairan dah tidak lagi berubah menjadi warna kuning, barulah kita ganti dengan buah yang baru.Bella cabut kaidah yang keempat ni akar boleh dikatakan, kebanyakkan blog yang menunjukkan kaidah meneguk cairan buah bani ni semua manfaat kaidah ini. Siap bergambar lagi. Senang faham.

Apa kaidah biarpun yang korang guna, Lebih molekla andaikata iringi dengan bacaan doa dan bab Al-Imran artikel 38 & Selawat ke arah Nabi S.A.W (3 x)

Yang bermaksud:

"Di sanalah Zakaria mendoa kepada Tuhan.

Ia berkata: Berilah ai kemasukan yang baik daripadaMu. Sesungguhnya Engkaulah

yang memperkenankan segala doa."

(Doa untuk membaca bani juga boleh dibaca di pada Surah Al-Imran Ayat-200

dan Surah Al-Anbia Ayat-89).

Semoga semua mendapat kebaikan dari sini. Bella pun tengah usaha. Samalah kita. Bella time bercuti pun bawak. Letak pada bekas air.

buah zuriat, kaidah meneguk buah zuriat, buah bani yang dah siap,

Bila tengok pic ni korang boleh la agak kan.. nak gopek cane. berabe tau kopek. bella pun berharap tolong my dear. Kena meneguk sambil tawakal la. My dear pun meneguk sama. Sama2x usaha. Macam bella, bella selalau ras bella yang siap problem akar my dear bella atlet. hmmm... sedih. Sama-sama kita doakan satu sama lain ok.

salam buah hati dari bella.

Salam, Bella nak ucapkan berbanyak - banyak dapat kasih kerana sudi membaca perkongsiaan didalam Blog Bella. Korang Boleh juga mengikuti Bella di FaceBook(Bella Idura), Instagram(@Bella_idura), Twitter(Bella Idura).Sebarang pertanyaan, Jemputan ke event alias segala apa saja. (Sponsor pun boleh andaikata sudi) email Bella di : idura99@yahoo.com Terima kasih Sekali lagi. Love u all.

begitulah penjelasan mengenai Cara makan buah zuriat semoga info ini menambah wawasan salam

Artikel ini diposting pada tag khasiat buah zuriat mekah, kebaikan buah zuriat dari mekah, manfaat buah zuriat dari mekah, , tanggal 08-09-2019, di kutip dari https://www.bellaidura.com/2013/04/cara-makan-buah-zuriat.html

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Khasiat Buah Zuriat Untuk Promil Dan Cara Konsumsinya Agar Hamil Apa Manfaat Buah Zuriat

Allow, berjumpa kembali, pada kali ini akan membahas tentang apa manfaat buah zuriat Khasiat Buah Zuriat Untuk Promil dan Cara Konsumsinya Agar Hamil simak selengkapnya  Memiliki Keturunan (Zuriat) Merupakan sebuah Keinginan dekat setiap orang yang sudah menikah, ada pasangan pengantin yang cepat mendapat momongan ada jua yang sudah menikah rentang waktu akan tetapi belum dikaruniai anak. Untuk dikau yang sudah menikah rentang waktu akan tetapi belum kunjung ada keturunan, dikau tak harus sedih, tak harus putus asa!! Kalau dikau beribadat islam Pasti dikau tahu, bahwa utusan Tuhan Ibrahim baru ada ananda (nabi ismail dan utusan Tuhan ishaq) setelah usianya tak muda lagi, begitu jua utusan Tuhan zakaria yang ada induk beras yang mandul akan tetapi utusan Tuhan zakaria ajek berdoa biar diberikan keturunan beserta berikhtiar, hingga akhirnya dikarunia Anak yang sholih yaitu utusan Tuhan Yahya. Semoga Teladan yang diberikan utusan Tuhan Ibrahim meskipun utusan

11 Manfaat Buah Zuriat, Bukan Untuk Promil Saja Manfaat Buah Zuriat

Hallo, selamat siang, pada kali ini akan dibahas mengenai manfaat buah zuriat 11 Manfaat Buah Zuriat, Bukan untuk Promil saja simak selengkapnya DokterSehat.Com – Buah benih merupakan buah yang belakangan ini populer digunakan buat acara hamil. Ternyata manfaat buah benih tak hanya sekitar kehamilan saja, tapi buah semacam pale mini juga memegang berjibun banget manfaat buat kesehatan lainnya. Simak berbagai khasiat buah benih berikut ini! Cara Pemesanan Serbuk Buah Zuriyat: Ketik Kode Pemesanan  SBZ  : Jumlah Pesanan : Nama : Alamat Pengiriman:  No.Hp/Telpon kirim ke: 0812.1500.4550 Contoh untuk pemesanan 7 botol SBZ : 7 botol : Fazrin: Jln Citeureup. Desa Citeureup kab.Bogor: 081223552xxx kirim ke:  0812.1500.4550 telp :0812.1500.4550 sms/wa:  0812.1500.4550  Pemesanan via website klik: https://belanjabagus.com/serbuk-buah-dzuriyat/   Sekilas Tentang Buah Zuriat Buah benih ataupun doum palm ataupun doum fruit memegang nama latin Hyphaene thebaica. Ta

11 Manfaat Buah Zuriat, Bukan Untuk Promil Saja Manfaat Buah Zuriat Untuk Laki Laki

Hi, bertemu kembali, pada kali ini akan dibahas tentang manfaat buah zuriat untuk laki laki 11 Manfaat Buah Zuriat, Bukan untuk Promil saja simak selengkapnya  DokterSehat.Com – Buah benih ialah buah yang belakangan ini populer digunakan untuk program hamil. Ternyata manfaat buah benih tidak hanya sekeliling kehamilan saja, tapi buah sejenis pale mini juga memiliki berlimpah sekali manfaat untuk kebugaran lainnya. Simak beragam faedah buah benih berikut ini! Sekilas Tentang Buah Zuriat Buah benih atau doum palm atau doum fruit memiliki nama latin Hyphaene thebaica. Tanaman ini ialah sejenis pohon palem yang umum ditemukan di negara-negara Arab dengan di belahan utara Afrika. Buah benih ialah sumber karbohidrat dengan serat yang baik. Selain itu, tentunya terdapat juga bunyi vitamin dengan mineral di dalamnya seperti vitamin B kompleks, kalium, natrirum, kalsium, mangan, dengan fosfor. Buah ini juga memiliki bunyi campuran fenol dengan flavonoid ting